Honeycomb

Igår följde sonen med mig till jobbet då jag skulle köra lite övertid. Som kompensation för att han kanske hade lite tråkigt tog jag med honom till Honeycomb på lunchen och gissa om han blev lycklig!? Så mycket gott! Finns Honeycomb där du bor kan jag verkligen rekommendera det!
 
Hos dem fyller du en skål med valfri mängd yoghurt och sedan väljer du topping efter önskemål. Till att börja med finns yoghurten i olika smaker, bland annat choklad, lime och hallon. Topping finns i alla möjliga varianter: karamellströssel, blåbär, lakrits, godis, nötter... Det är bara att välja och vraka! Man betalar efter vikt, något som man kanske ska tänka på när man frossar loss bland allt gott.

Vi blev iallafall mer än nöjda och när vi gick därifrån sa sonen: "Mamma, jag tycker att vi ska tvinga oss själva att gå dit igen!"

Jadå, vi ska tvinga oss dit igen. Absolut!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna - mamma till två prinsessor och en prins

Vi har precis fått hit Honeycomb till stan men jag har inte hunnit testa. Många säger att det är dyrt men det kanske mest handlar om att begränsa sig lite ;)

Svar: Ett tips är att ta de små burkarna, då blir det inte så farligt. Betalade ca 50 kr för båda våra :) Klart billigare än att köpa tex kulglass (här kan de ta 35 kr för tre glasskulor :/ )
radhuslivet.blogg.se

2015-05-11 @ 20:15:43
URL: http://annasfotnoter.wordpress.com/
Postat av: Madde / ★ Livet som mamma. lärare och snart doula ★

Spännande kanske man ska testa om man hittar någonstans, jag vet inte om det finns här i stan.

2015-05-11 @ 21:03:59
URL: http://www.saramadeleine.se
Postat av: Mirre

Så roligt att följa med mamma till jobbet och så gott och trevligt ni fick på lunchen

2015-05-11 @ 21:04:37
URL: http://myflowergirl.blogg.se
Postat av: Susanna i Norge - nybliven tvåbarnsmamma

Har nå liknande i grannstaden men har inte smakat det än, Försöker ha en sockerfri vardag så undviker väl egentligen sånna ställen. Men lär ju vara varje barns lycka att få äta glass där ;)

sv; Vi har den stolen vi också :) Smidig och framförallt billig! Vi kände att vi behövde ha nå smart till lillebror så vi kan ha han med när vi alla andra ska äta och då kan det vara mysigt att ha han vid bordet :) Stokke stolen kan han använda så länge framöver vi tänker att det är värt pengarna :)

2015-05-12 @ 00:07:24
URL: http://www.fruroeim.com
Postat av: Jennie & FrökenFlis

åh det är ju såå gott! Finns tyvärr inte här men har smakat det på andra ställen. Det får gärna öppna här med! ;)

2015-05-12 @ 11:23:57
URL: http://jenniesays.blogg.se
Postat av: Margita

Oj oj vilken lycka för sonen...och för dig! Vi har nåt liknande här på ett café men det kallas inte Honeycomb.
Smarrigt är det i vart fall.
Kul att kunna ha med sitt barn till jobbet. Det var otänkbart förr, är det kanske vanligare idag? Beror väl förstås också på vad man gör.

Det var populärt att skriva om ens förlossning. Kul, för jag tycker det är roligt att dela med mig. Jodå, min son var väldigt söt när han var liten...alla tanter flockades runt honom...haha...och han är fortfarande söt tycker ju jag som är partisk.

2015-05-12 @ 17:31:43
URL: http://sengas.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Matbloggstoppen


Follow on Bloglovin

RSS 2.0