Lamphattar och Star Wars-hjälmar

Men hallå, vänta nu! Var tog helgen vägen? Jag hann ju bara logga ur i fredags så sitter jag här och det är redan söndagkväll! What..?! Kan iofs bero på att det har varit konstant full rulle, tiden har bara ruuuusat förbi.
 
Ifredags var det fest på jobbet, tema var huvudbonad. Folk kom i alla möjliga hattar och annat, riktigt kul då inte många hade tänkt likadant! Den som tog hem pris för bästa huvudbonad var en av mina närmsta kollegor, Ljushuvudet S! Extra kul blev det då han hade monterat in belysning i lampskärmen, en given vinnare!
 
 
Sen behagade sambon dra iväg till Brasilien igår. Det är en av anledningarna till att det inte blir någon veckomatsedel idag, jag har helt enkelt inte hunnit skriva nån! Men kyl och frys är packad med halv- och helfabrikat, så det kommer inte gå någon nöd på oss.

Men jag och barnen roade oss med att åka till stadsbiblioteket igår och där var det Star Wars för hela slanten! Jedi-yoga, tipsrunda, galaxdisco, rymdpyssel, utställning, Star Wars-fotoautomat...ja, you name it! T var mer än nöjd och till och med lillan var road! Nästan så jag själv blev lite biten av det hela!
 
 
Idag har vi varit hos morfars och ätit smörgåstårta. Det hör till då det är fars dag. Är så glad och tacksam för varje år jag kan fira dessa dagar med mina föräldrar!
 
Snipp, snapp, snut så var helgen slut!

Kommentarer
Postat av: Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula ★

Haha vilka härliga förklädnader :D.

2015-11-08 @ 21:53:33
URL: http://www.saramadeleine.se
Postat av: anna

ha ha ha, älskar lampbilden...så roligt. Min lille kille hade blivit så glad av Star Wars på bibblan, han älskar det konstigt nog då varken jag eller sambon är speciellt intresserade. kram

2015-11-09 @ 09:25:44
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/
Postat av: Therese Bjärstig

Ha ha älskar ljushuvudet, innovativt!

2015-11-10 @ 12:07:18
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Matbloggstoppen


Follow on Bloglovin

RSS 2.0