Ett tält för mig

Jag har aldrig känt mig lockad att bli husvagnsägare, men däremot har jag sen många år tyckt att husbil skulle kunna vara ett alternativ. Same, same, tänker säkert många nu, men jag kan tänka mig att slå till på en husbil om jag skulle sälja min sommarstuga någon dag. Bland det första jag skulle göra skulle vara att investera i ett förtält! Det extra privata utrymmet som ett förtält ger skulle vara guld värt. Kan tänka mig att det även är ganska mysigt att sitta i ett förtält när det regnar. Gillar det där smattrande ljudet...
 
Har kikat runt lite hos Campingnetshop.se och hittade ett annat slags tält som kanske är lite mer aktuellt för min del i dagsläget, ett moskitonättält! Hur bra som helst att ha under de svala sommarkvällarna här uppe i norr! Då kan man sitta tryggt i sitt lilla tält utan att man behöver vakna upp dagen efter med 72 myggbett över hela kroppen! Är det någon av er som har ett sånt här tält?
 
 

Kommentarer
Postat av: åsa, lite eljest

Nackdel med husbil + fötält är att om Du behöver husbilen som transportmedel måste Du plocka undan allt. Med husvagn + förtält slipper Du ju dra allt med Dig. Vi brukar ju bo ett par dygn på nån camping, men vi vill ju gärna uppleva något annat än bara campingplatsen... så vi tar ju bilen å utforskar staden, platsen, omgivningen.
Så för mig går husbil bort.

Svar: Förvisso, men jag skulle ändå välja husbil och härja runt på kontinenten om jag hade möjlighet :D Tur smaken är som baken, vore trist om alla tyckte lika :)
radhuslivet.blogg.se

2016-02-28 @ 13:51:01
Postat av: Fröken M

Jag kan tänka mig några dagar i husbil, men tält - no way ! Jag är på tok för bekväm ( och har allt för många minnen av det där tvåmanna tältet som jag och min syster slog upp på tomten ibland när vi var små. Jag frös jämt som en galning när jag vaknade på morgonen )
;)

Svar: Haha, eller så var det tokvarmt i tältet! Är ingen tältare heller, inte sen Arvika-festivalen ´98 (regn+jord=lera) :p
radhuslivet.blogg.se

2016-02-29 @ 20:22:06
URL: http://frokenmela.se
Postat av: FREEDOMtravel

Husbil och husvagn är inte same same, där håller jag med dig! Bland annat så måste en husvagn köras i 80 km/h ;)

2016-03-01 @ 19:25:00
URL: http://www.freedomtravel.se
Postat av: anna

riktigt smart tält :)

2016-03-01 @ 20:37:37
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Matbloggstoppen


Follow on Bloglovin

RSS 2.0