Nyheter från Cloetta!

I torsdags fick jag ett roligt paket! Då jag är medlem i Cloettas bloggnätverk får jag emellanåt chans att prova deras senaste nyheter innan de når butikerna. Den här gången är det även gamla favoriter som åter gör entré på godishyllan. Produkterna ska finnas tillgängliga i de flesta butiker från vecka 7. Vet dock att vissa av dem går att hitta i butik redan nu.
 
Så, vilka är nyheterna och vad tycker jag om dem?

AKO Frukt - En kär gammal vän som återkommer! God AKO-kola i fyra olika fruktiga smaker som finns både i påse och som lösvikt. Tillverkas dessutom enligt originalreceptet! Kan inte låta bli att frossa i mig dessa, så goda! Gillar man AKO-kola blir man inte besviken!
 
Läkerol DentaFresh - Det är två nya smaker som lanseras: Strawberry Mint och Licorice Vanilla. Det är mjuka tuggpastiller som friskar upp din andedräkt och stärker dina tänder. De innehåller 50% xylitol som bidrar till att stoppa syraattacker på tänderna och förebygger därmed karies. Rekommendationen är att ta två pastiller efter varje måltid. Själv har jag svårt att bara ta två. Kan lätt äta upp en ask av dessa på en dag! Den med lakritssmak smakar verkligen lakrits och är inte alls dum! Men trots att jag är lakritsfantast är det nog Strawberry Mint som drar det längre strået enligt mig med sin friska och fräscha smak!
 
Läkerol Ginger Lime - Med smak av ingefära och lime är det en frisk pastill som lenar halsen och fräschar upp din andedräkt. Var lite orolig först då jag inte är så där överdrivet förtjust i ingefära, men jag kände inte mycket av ingefärasmaken? De som gillar ingefära kanske blir lite besvikna på denna?
 
Lonka Soft Fudge Vanilla - Vaniljefudge från Lonka. Man har tidigare hittat dem som lösvikt, men lanserars nu i en återförslutningsbar förpackning. Jag tycker dessa är ok, men är inga storfavoriter hos mig. Sonen däremot tycker att det är det bästa godiset som finns, så han jublade högt när han såg fudgepåsen. Känns dock betydligt fräschare att köpa dem i en egen påse, har lite svårt för lösviktsgodis.
 
Malaco Snöre i Colasmak - Vem gillar inte godissnören? Har dock inte hunnit testa dessa, så jag kan inte uttala mig om colasmaken. Men äter inte jag upp snörena så lär ju kidsen sätta i sig dem i ett rasande tempo!
 
Nutisal Macadamia - Goda macadamianötter som är torrostade utan olja över öppen eld. Detta gör att de behåller sin härliga krispighet. Jättegoda säger jag! Lär köpa dem i framtiden! Dessutom passar de fint att använda till bakning och matlagning!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: ISA

åh vilken dröm att vara med i deras nätverk ;) haha

2016-02-06 @ 22:33:16
URL: http://isabyl.devote.se
Postat av: Floridaliv

Men gu vad gott. Vad jag saknar svenskt godis!

2016-02-07 @ 00:32:20
URL: http://ikalundin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Matbloggstoppen


Follow on Bloglovin

RSS 2.0