Buzzador - Lithells Topping

Via Buzzador har jag fått prova Lithells Topping. Det är en produkt som riktar sig till dig som tröttnat på senap och ketchup och som föredrar en mer vuxen smak. Toppingen funkar till korv, såväl stekt, grillad och kokt, men går även att ha till kött och grönsaker. De tre smakalternativen som finns är:

Paprika & Tomat Relish – En kryddig röra med soltorkad söt paprika och tomat
Rödlöks Chutney – En mustig och sötsyrlig röra
Picklat Äpple & Curry – En kryddig röra med syrliga äpplen
 
Till att börja med hade jag väldigt svårt att hitta dessa i butik. Jagade runt halva stan innan jag fick napp. Hade fått kupong att prova två av smakerna, men valde att köpa även den tredje då jag blev så nyfiken på alla smakerna.
 
Jag tog med mig dem till ön där vi har vår sommarstuga och körde en grillkväll tillsammans med min syster och hennes familj. Barnen ratade dessa rakt av, de ville inte ens prova. Vi vuxna provade däremot alla tre sorterna till både grillad korv och kött. Förväntningarna var stora, men...nej, dessa föll oss tyvärr inte i smaken. Rödlök Chutney vågade vi knappt prova utifrån lukten och konsistensen på innehållet i burken. Paprika & Tomat Relish gick också bort helt. Däremot gillade jag och min syster Picklat Äpple & Curry till en viss del. Men vi var eniga efter middagen, ingen av oss kommer att köpa dessa i framtiden.
 
Synd.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Charlotte Uleskog

Visst är det så... kul med nytt ibland :) Men i slutändan vill alla ha bearnaisesås, haha

2016-07-29 @ 15:01:15
URL: http://charlotteuleskog.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Matbloggstoppen


Follow on Bloglovin

RSS 2.0