Härliga nyheter från Cloetta

Förra veckan fick jag hem goda nyheter från Cloetta då jag är med i deras bloggnätverk! Tanken var att vi skulle provsmaka allt i helgen som var, men jag var inte alls pigg och dessutom hade vi kusinen som har godisförbud på besök. De är fortfarande osmakade, men jag delar med mig av nyheterna ändå nu. De ska gå att hitta i de flesta butiker från och med den här veckan (v 20).
 
 
Ahlgrens bilar Modell A16 - De populära bilarna fast med ny lack på vissa; gul och orange. Smaken har jag hört ska vara lite fruktig, låter spännande. Kanske blir det sommarens favoritbil?

Gott & Blandat Fruktsallad - Ny god blanding, en mix av syrliga och söta fruktsmaker. Vad sägs om bland annat apelsin, kiwi och ananas?!
 
Läkerol YUP Melon Sour - Sen tidigare gillar jag Läkerol YUP, så jag ser fram emot att prova denna mjuka och sockerfria pastillen som är sötad med stevia!
 
MüsliBITE Nuts - En chokladbit fylld med müsli och fruktjucie som är överdragen med mjölkchoklad. Den här godingen hittar man hos Pressbyrån och 7-eleven.
 
Nutisal Dry Roasted Cashwe i smakerna Pepper & Salt, Crystal Sea Salt och Sweet Rosemary - Sonen älskar nötter, så han lär lägga beslag på dessa torrostade cashewnötter. Ska se om jag kan hinna med och använda några av nötterna till rolig bakning!
 
Det följde även med nyheter som du hittar bland lösgodiset/natugodiset i Coops butiker:

Sockerbitar Frukt - Tre sorters fruktskum med smak av blåbär, jordgubb och ananas.
Sockerbitar Saltlakrits - Mjukt skum med smak av salmiak och saltlakrits, dessa paxar jag!
 
Kanelmandel
Jordgubbsmandel
Bärcrisp
Salt limelakrits
 
Mmmm! Jag tycker allt låter gott! Förhoppningsvis kommer vi frossa loss på allt detta på lördag, så jag får återkomma med vad vi tyckte om produkterna. Det skulle även följt med Propp Rabarber, men jag tror de glömde skicka mig en sådan för det fanns då inte med någon i paketet. Låter iallafall gott och somrigt, det känns som rabarber är en smak som är på uppgång!
 
Tack Cloetta för att jag får vara med och ta del av era goda nyheter!!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★

Roligt :)

2016-05-17 @ 20:51:12
URL: http://www.saramadeleine.se
Postat av: Lina

Ahlgrens bilar-påsen var jag tvungen att köpa hem direkt när jag såg den i affären, tyckte den var rätt god också! Av de där skulle jag även vilja testa den nya Gott & Blandat - var den god? :)

Svar: Den var jättegod! Tryckte i mig hela påsen själv, kidsen fick noll..ops!
radhuslivet.blogg.se

2016-05-24 @ 14:01:08
URL: http://helbraflinga.blogg.se
Postat av: Fröken M

Jag har faktiskt inte smakat på godiset än ( jag tänkte ta med det som färdkost när vi åker på semester nästa vecka ) men nötterna.... de var UNDERBARA !!

2016-05-24 @ 20:34:16
URL: http://frokenmela.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Matbloggstoppen


Follow on Bloglovin

RSS 2.0