Fyrverkerier

Imorgon smäller det i dubbel bemärkelse. Det blir ett nytt år och många firar det med smällare och fyrverkerier.
 
Själv passar jag på sånt. Dels skjuts det upp galet mycket pengar och dels är det så många djur som lider av oljudet. När jag var yngre och bodde hemma hade vi en fin hund. Hon var skotträdd och varje nyår var ett rent h-vete för henne. Vi hade problem varje gång hon skulle rastas och när det small som värst fick vi ta ner henne till tvättstugan där vi körde igång tvättmaskinen för att dämpa  ljudet från smällandet så mycket det gick. Tyvärr hjälpte det föga och hon hade det jättejobbigt.
 
Men självklart vill ju min söta son fira nyårsafton med något som som är fint och speciellt, så vi har köpt tomtebloss. Funkar finemang!
 
Jag kommer absolut slänga ett öga på de fyrverkerier som skjuts upp, det är ju trots allt väldigt vackert!
 
 

Kommentarer
Postat av: dianasdrömmar

Jag gillar inte heller smällare och raketer kram Diana

2013-12-30 @ 08:31:14
URL: http://xn--dianasdrmmar-cjb.se
Postat av: Tessimi

Jag har aldrig köpt raketer. Tycker det är bortkastade pengar. Så många andra som skjuter ändå. :-)
Klart synd om djuren, men vad göra? Såhär kommer det tyvärr alltid vara. Djurägare får försöka göra det så bra som möjligt för sina sötnosar. Hade hund då jag var liten och vet hur det är. :-/

Något som irriterar är då folk börjar skjuta raketer och smällare flera dagar i förväg. Här har det skjutits varje kväll. Det är onödigt. Är det inte förbjudet också? Man får väl bara skjuta då det är någon Afton, eller har jag fel?

Hoppas allt är bättre med förkylningen. :-)

2013-12-30 @ 09:20:54
URL: http://tessimi.blogg.se
Postat av: ♥ ♥ Melissas Prinsar ♥ ♥ Tävling Pågår

gu vilken söt bild =)
inte bara hundar de stör ja har blivit väldigt anti nyår å alla raketer sen ja fick barnen :P förra året vaknade Vincent och va livrädd för hela hans rum lystes upp av alla raketerna så han fick sova inne hos mig när vi väl somna typ vid 3 då alla hade slutat smälla!

2013-12-30 @ 10:35:43
URL: http://www.melissasprinsar.se/
Postat av: Elina

Det är vackert, men jag köper inte heller smällare eller raketer :-)

2013-12-30 @ 16:39:10
URL: http://www.volanen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Matbloggstoppen


Follow on Bloglovin

RSS 2.0