Årsresumé och "nyårslöfte"

Årets sista dag är här och vi gör oss alla redo för 12-slaget. Ett nytt år hägrar, med nya drömmar och förhoppningar. Själv har jag inget särskilt som jag ser framför mig inför 2016, inga stora händelser som väntar. Inte vad jag vet iallafall. Jag hoppas vi får vara friska och skratta mycket!
 
Ska inte avge något nyårslöfte. Jag har en tendens att bryta sådana rätt friskt. Men jag ska FÖRSÖKA att träna lite mer, för jag känner att jag mår bra av det. Jag ska även försöka bli bättre på att unna mig lyxig egentid. Att gå till frissan med jämna mellanrum, att kanske boka in en ansiktsbehandling emellanåt. Det är dags att ta sig upp ur det där sunkiga småbarnsmamma-träsket nu.
 
2015 har varit ett helt ok år. Ska göra en snabb årsresumé.
 
Januari - Min sista månad som föräldraledig med lillan. Stor ångest över att den tiden i livet skulle ta slut för evigt (inga fler bebisar inplanerade).
Februari - Inskolning på förskolan. Går över förväntan och jag återgår till jobbet. Kul träffa kollegorna igen!
Mars - Vab, vab, vab. Jag fyller 40 och känner mig helt ok med det. Ingen ålderskris.
April och maj - Lillan börjar hålla sig frisk och vi börjar hitta vardagsrutiner.
Juni - Besked om förskoleplats i området där vi bor, stor lättnad!
Juli -  Semester! Ruttet väder, men skönt vara hemma. Lillan slutar med nattvälling.
Augusti - Ny inskolning på nya förskolan. Lillan stormtrivs, Sonen börjar första klass, stort!
September och oktober - Sonen kämpar på med simskola, vi vuxna springer i hamsterhjulet.
November - Sambon spenderar 2 veckor i Brasilien. Mysigt men slitsamt vara själv med barnen. Blöder mängder med näsblod. Remiss till ÖNH.
December - Insikt om att förändringar behöver göras på vissa plan. Näsan undersöks, allt ser bra ut. Lillan slutar med napp. Känner mig slutkörd och tar ut långledigt över julen. Härligt avslut på året!
 
Sonen fyllde 7 och blev stor!
 
Han tappade även flera tänder under året!
 
Lillan fick sitt livs första strutglass. Gott!
 
Blev inbjudna till namngivningscermoni för tvilligarna E&J. En härlig dag!
 
Försökte fota barnen till årets julkort. Det blev en utmaning!
 
Avslutade året med att vinna skönhetsbehandling för mig och min syster! De bjöd oss även på bubbel!
Lyxig avrundning på ett fint år!
 

Kommentarer
Postat av: åsa i åsele

GOTT NYTT ÅR :) KRAM

2015-12-31 @ 11:28:19
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Postat av: anna

Gott Nytt År, kramar

2016-01-01 @ 00:51:13
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/
Postat av: Cissi

God fortsättning!

Var rädd om dig <3

2016-01-26 @ 12:44:33
URL: http://cissileandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Matbloggstoppen


Follow on Bloglovin

RSS 2.0