Nyheter från Cloetta

För lite mer än en vecka sedan fick jag hem Cloettas senaste nyheter och det var med stor iver jag kastade mig över dem!
 
Läkerol lanserar ett helt nytt koncept med funktionella pastiller, Läkerol Dentafresh. Med en hög andel xylitol på 50% hjälper dessa pastiller till att stoppa syraattacker på tänderna och förebygger därmed karies. Så tar man en sådan här pastill efter maten ska man få både friskare tänder och fräschare andedräkt.
 
DentaFresh släpps i tre smaker: Sweet Mint, Menthol och Apple Mint. Vet inte vilken smak som blev min favorit, jag tyckte om dem alla tre. Apple Mint hade kunnat få ha lite mer smak av äpple, men de var inte alls dumma. Man känner sig verkligen fräsch i munnen efter 1-2 sådana här pastiller. Personligen tyckte jag att de var så goda så jag åt nog betydligt fler än så varje gång jag sträckte mig efter en ask!
 
Läkerol lanserar även smaken Salty Caramel och det är en krämig lakritspastill med smak av kola och en gnutta havssalt. Tyckte om kolasmaken, skulle lätt kunna äta dessa som godis!

Ni har tur, dessa nyheter lanseras nu under vecka 7. Så håll utkik i din lokala butik!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: nathalie - mamma till charlie

åh salty caramel skulle jag älska:)

2015-02-11 @ 07:21:01
URL: http://livetomyarp.com
Postat av: Znogge

Det låter som en farligt god smak det...

2015-02-11 @ 07:38:18
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Matbloggstoppen


Follow on Bloglovin

RSS 2.0